Letecká válka nad Československem
25. Květen 2018, 21:41 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky:
 
   Domů   Nápověda Vyhledávání Kalendář Přihlásit Registrovat  

Mohlo by Vás zajímat: Kde všude udeřili hloubkaři v českých zemích? Sledujte blog na http://hloubkari.wordpress.com
Stran: [1]
  Tisk  
Autor Téma: Sestřelený pilot odletěl na svou základnu s ukořistěným Fw 190!  (Přečteno 7622 krát)
Filip Vojtášek
Superčlen
*****
Příspěvků: 1350


« kdy: 19. Srpen 2008, 09:53 »

Nedávno jsem narazil na příběh Bruce Carra, stíhacího esa z 354. stíhací skupiny 9. AF, který byl 2. listopadu 1944 při hloubkovém útoku na německé letiště údajně v Československu (což se mi jeví jako krajně nepravděpodobné, Čechy se do operačního prostoru 9. AF dostaly později) sestřelen, ale rozhodl se vrátit zpět na svou základnu ve Fw 190, který ukořistil na zmíněném letišti! Víte o tom někdo podrobnosti?
O Carrovi více na http://aviationartstore.com/bruce_carr_2.htm
Filip
Zaznamenáno

Blog o hloubkařích v českých zemích: http://hloubkari.wordpress.com
Peter Kassak
Superčlen
*****
Příspěvků: 861



WWW
« Odpověď #1 kdy: 19. Srpen 2008, 11:37 »

Bruce W. Carr,
rocnik 1924
k USAAF vstupil pod ASN 12139080 v Syracuse, NY dna 3.9.1942
14-15 vitazstiev u 354.FG, 353.FS



Zaznamenáno

Peter Kassak
Koci
Nováček
*
Příspěvků: 22


« Odpověď #2 kdy: 20. Srpen 2008, 12:09 »

Dovolil bych si upozornit na takový malý detail. Bruce W. Carr všechna svá vítězství nezískal jen v řadách 353. FS 354. FG, ale své první vítězství 8. 3. 1944 získal v řadách 380. FS 363. FG na stroji P-51B Mustang a obětí se stala stíhačka Bf-109G.
Zaznamenáno
Filip Vojtášek
Superčlen
*****
Příspěvků: 1350


« Odpověď #3 kdy: 20. Srpen 2008, 12:11 »

Podle zmíněného textu bylo Carrovi přiznáno rovněž 7,5 zničených letounů na zemi.
Filip
Zaznamenáno

Blog o hloubkařích v českých zemích: http://hloubkari.wordpress.com
Koci
Nováček
*
Příspěvků: 22


« Odpověď #4 kdy: 20. Srpen 2008, 16:01 »

Sestřely Bruce W. Carra

8. 3. 1944 Bf-109
17. 6. 1944 0,5 Fw-190
12. 9. 1944 3x Fw-190
29. 10. 1944 2x Bf-109
9. 3. 1945 Fw-190
1. 4. 1945 0,5 Ju-188
2. 4. 1945 3x Fw-190 a 2x Bf-109
10. 4. 1945 Bf-109
15. 4. 1945 He-111

Kromě prvního sestřelu, který získal u 380. FS 363. FG ostatní sestřely dosáhl u 353. FS 354. FG. Všechny sestřely získal na strojích P-51 Mustang.

U sestřelu z 10. 4. 1945 se prameny rozcházejí zda mu byl uznán či nikoliv.
Zaznamenáno
Ferdinand NOVOTNÝ
Nováček
*
Příspěvků: 11


« Odpověď #5 kdy: 28. Srpen 2008, 21:27 »

Nedávno jsem narazil na příběh Bruce Carra, stíhacího esa z 354. stíhací skupiny 9. AF, který byl 2. listopadu 1944 při hloubkovém útoku na německé letiště údajně v Československu (což se mi jeví jako krajně nepravděpodobné, Čechy se do operačního prostoru 9. AF dostaly později) sestřelen, ale rozhodl se vrátit zpět na svou základnu ve Fw 190, který ukořistil na zmíněném letišti! Víte o tom někdo podrobnosti?
O Carrovi více na http://aviationartstore.com/bruce_carr_2.htm
Filip

Tento příběh jsem našel v publikaci : ACES 2 (squadron signal/publications) na straně 52, ale o moc víc než jsi zde uvedl tam není. I tak jsem chtěl tu jednu stranu sem dát k nastudování všem, ale patrně by to bylo proti pravidlům fóra, takže leda na mail nebo nevím...
Fredy
Zaznamenáno
Filip Vojtášek
Superčlen
*****
Příspěvků: 1350


« Odpověď #6 kdy: 29. Srpen 2008, 08:32 »

Zdravim, mate pravdu, proti pravidlum by to bylo, ale pokud byste citoval nektere pasaze a uvedl zdroj, to by problem snad nebyl.
Filip
Zaznamenáno

Blog o hloubkařích v českých zemích: http://hloubkari.wordpress.com
Ferdinand NOVOTNÝ
Nováček
*
Příspěvků: 11


« Odpověď #7 kdy: 30. Srpen 2008, 10:51 »

Zdravim, mate pravdu, proti pravidlum by to bylo, ale pokud byste citoval nektere pasaze a uvedl zdroj, to by problem snad nebyl.
Filip

Zdravím, zde se citace z publikace ACES 2 by W.Wayne Patton (Squadron Signal/Publications no.6084), týkající se Bruce Carra :

" The 20-year-old Bruce Carr was the only pilot known to leave on a mission flying a P-51 mustang one day and return the next day flying an Fw-190 ! On 2 November 1944, he was on a mission over Czechoslovakia when anti-aircraft shrapnel ripped into his Mustang, Angel’s Playmate. Clouds of coolant steam poured through holes in the cowling and Carr bailed out before his fighter caught fire. After wandering through the countryside, a hungry Carr headed in the direction of a German airfield he had spotte earlier from the air. He elected to remain outside the airbase in the woods until the following mornig, before walking through the front gate to surrender. While laying on the forest floor next to the airfield, he spotted a German ground crew working on an Fw 190A-6 at the edge of the woods. Carr assumed that the German fighter was flight ready when the mechanics strapped the cowling on, fueled it up, and left. He later admitted that his assumptions were a long shot – this was probably even the wild thinking of a hungry and not so bright young fighter pilot. Carr carefully sneaked over to the Fw 190 and spent the rest of the night in the cockpit. Just before dawn, there was enough sunlight for Carr to study the German cockpit. He had to guess at much of what he did for the next half hour or so. He stumbled through start up procedures, including pushing rather than pulling the T-handled starter. The BMW radial finelly roared to life and Carr took off between two hangars rather than risking the trip to the runway. He roared off over the heads of astonished Germans and flew at top speed to his base at Orconte, France, 200 miles (321,9 KM) away. He could not figure out how to lower the landing gear, so he just bellied in on the grassy landing field before USAAF anti-aircraft gunners had a chance to shoot him down. His adventure was quite a story to tell his grandchildren when they asked what he did during the war ! ".

Ferdinand NOVOTNÝ
« Poslední změna: 30. Srpen 2008, 10:56 od Fredy » Zaznamenáno
Filip Vojtášek
Superčlen
*****
Příspěvků: 1350


« Odpověď #8 kdy: 31. Říjen 2008, 13:34 »

Pánové, podle lidí na fóru MustangsMustangs je tato historka fikce - Carr si prý "vypůjčil" Fw 190, který spojenci ukořistili v Normandii...
Filip
Zaznamenáno

Blog o hloubkařích v českých zemích: http://hloubkari.wordpress.com
Filip Vojtášek
Superčlen
*****
Příspěvků: 1350


« Odpověď #9 kdy: 25. Červenec 2011, 13:12 »

Ahoj, pravda asi bude na hony vzdálená několikrát popsanému dobrodružství, které se stalo legendou - Carr skutečně ve Fw 190 letěl (jednoduše si to chtěl zkusit), ale až po válce, přistál ale se zataženým podvozkem. I tato verze není všemi přijímána - viz http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?51580-P-51-pilot-Bruce-Carr-steals-a-FW-190-to-get-home
Zaznamenáno

Blog o hloubkařích v českých zemích: http://hloubkari.wordpress.com
Stran: [1]
  Tisk  
 
Skočit na:  

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!