Tohle jsem loni použil v seminárce, zkusím to odněkud vyštrachat, měl jsem to myslím i s několika fotkama a mapou.
Ďakujem za odpoveď. Pokiaľ sa Vám materiály podarí nájsť, budem Vám za ich poskytnutie veľmi povďačný.
Na akú tému bola Vaša seminárka?
Prozatím takhle
V dvacátých letech se mezi Prahou, Brnem a Bratislavou na trati začaly stavět světelné majáky. Üdajně celý systém začal fugovat v roce 1930. Světelné majáky byly železné kontrukce s rozvaděčem dole a světlometem nahoře. Světlomet se rozvěcel na dálku v přesných dobách, kdy byl plánovaný provoz. Majáky byly rozestavěny tak, že od jednoho bylo za letu za dohlednosti bylo vidět světlo druhého, (nejsem si jist, kolik byla vzdálenost VMC kdysi kdysi, ale dneska to je 5 km)
A teď pozice
Letiště Ruzyně
Letiště Kbely
Šterbohostice u Škvorce
Krymlov u Kostelce n Č.l.
Žandov u Uhlířských Janovic
Zbraslavice
Tis
Česká Bělá
Sázava u Žďáru nad Sázavou
Bobrůvka
Heřmanov u Křižanova
Braniškov u Deblína
Hády v Brně
Měnín
Kurdějov u Hustopečí
Přítluky u Velkých Pavlovic
Lanžhot
Svatý Ján.
Údajně jsou dodneška dochovány dva kusy na této trase. Myslím, že jeden z nich je ve Kbelech.
Posledný maják pred Bratislavou (resp. letiskom Vajnory) bol pri obci Borinka (vtedajší názov Pajštún).
V Prahe sa dochoval ten, čo bol umiestnený na vodárenskej veži?